Wednesday, December 10, 2008

Rhythm of 第105天


Coincidently heard this piano play from my fren's blog and I was completely melted by it... the rhythm is so sentimental and nostalgic that my mind is elicited with lots of memories fulled of sweetness and tenderness. A desire in returning back to the past which was a wonderful time i had in my homeland with my family and friends....

这首歌隐藏一股说不出的味道
只有简单的旋律
不需配上任何歌词
就能让人勾起许多回忆
所以说一首歌是无形的武器
能深深打动每个人的心底
突然有好多回忆随着琴音緩緩流洩出
怀念以往在淡边的日子
怀念那家庭的温暖
更怀念我已逝世的母亲
两年了,我不曾听见她的声音,更不曾见到她
偶尔夜深人寂
会有她的容颜浮现在脑海
想起与她度过的漫长岁月
无法忘怀她与病魔坚持奋斗的过程
一片片的画面映入眼簾
她为我付出的一切非笔墨所能形容
遗憾的我并不曾为她留下一丝荣耀
但有她为母亲我深感骄傲
即使曾是开心或不开心的回忆
此時卻都感到是以一种珍惜的态度去面对

一首动听的旋律的确能安抚空虚的心灵
但愿明天会更好

2 comments:

Anonymous said...

And you juz passed the bug to me!!! Wonderful music. (",)

Keith Tan said...

Yeah.. this play is really fascinating !